יום שבת, 24 באוגוסט 2013

התפריט החדש של קפה גרג - התפריט הטבעוני

לאלו מכם שאולי קוראים אותי בפעם הראשונה או שפיספספו - יש לי עמדות ברורות בכל מה שקשור לזכויות בעלי חיים. יצויין אולי שאני רחוקה מלהיות קיצונית ואני "רק" צמחונית, בלי שאיפה להגיע לטבעונות מלאה, אבל - אני בהחלט בעד לגוון ולהכניס יותר טבעונות לתוך התפריט היומי ולתוך התודעה בכלל.

בכלל, אני בשלנית לא קטנה. אולי אתם מכירים את הבלוג השני שלי, ואם לא אז קפצו לבקר. מה שכן - בקרוב מאוד ערוץ היוטוב שלי יתפתח קצת... צפו פגיעה . :-)

קיבלתי הזדמנות לבדוק את התפריט החדש של קפה גרג במסגרת פעילות leaders. לאלו מכם שלא מכירים מדובר למעשה באפשרות לאלו שיש להם פעילות רבה במדיה החברתית להתנסות במוצרים שונים או חוויות שונות - ובתמורה? לכתוב על זה.

למרות ששלחו לי העתק של התפריט לא עיינתי בו עד שהגעתי למקום. הם ביקשו שאיצור קשר כ-24 שעות לפני, אבל למרות שהעדפתי סניף מסויים בעיר שלי, הם אמרו שעדיף לסניף האחר. נו טוב. אני לא מתה על מסעדות שממוקמות בקניונים, אלא במקרים מסויימים, ולכן העדפתי את הסניף המקורי.

לגבי השירות אני רוצה לציין שקיבלנו שירות מעולה מהמלצרית, שהייתה חביבה, התבדחה אבל לא התערבה, כלומר - הייתה בדיוק במינון הנכון. חשוב לי לעשות את ההפרדה הזו בין השירות של המלצרית לבין השירות הכללי של המקום, שנובע ככל הנראה מהמדיניות של בעל המקום ו/או המדיניות של קפה גרג.

תפריט טבעוני אומר שאין שום מוצר חלבי, או בשרי בתפריט. בשרי כמובן שלא יהיה מלכתחילה משום שמדובר בסניף כשר. אבל זה אומר שאין חלב - וגם אין ביצים. כלומר הכל בעצם מבוסס על כל מה שצומח. מה שתמיד נורא מרתיע אנשים כשהם שומעים שמשהו טבעוני, וחשוב לי להדגיש, שלהיות טבעוני זה הרבה יותר מרק לאכול חסה ועלי תרד כל היום.

החלטתי ברוב דיעה ללכת על ארוחת הבוקר הטבעונית. היא הייתה נראית לי הכי מגרה מבין כל המנות ואני דווקא חובבת מנות של ארוחת בוקר בשעות הערב. כך שזה התאים לי מאוד. הג'בטה הייתה מעולה, הגיעה חמה וכמעט מיד לאחר ההזמנה. אבל שאר האוכל הגיע הרבה, הרבה, הרבה (!) יותר לאחר מכן. מה שתמוה כי בסה"כ הייתה מדובר ב"חביתת" חומוס וממרחים. נותר לתמוה מדוע הלחם הוצא, בעוד שהממרחים (ריבה, טחינה, חומוס וכיוצא בזה) הוצאו בערך 25 דקות לאחר מכן. ברור שלא הייתי ממתינה עם הג'בטה החמה והמגרה, עד שהממרחים היו מוצאים. כך שרוב הממרחים נותרו יתומים. טעמתי הכל כמובן כי לי אישית אין בעיה לאכול "ממרחים" גם עם כפית, אבל בכל זאת.





סוגיית מדיניות 1: 
כשאמרה שתוציא לי את הלחם, ביקשתי אם ניתן להוסיף בצד תוספת של מרגרינה או חמאה (על אף שמדובר בתפריט טבעוני וחמאה אינה טבעונית). היא אמרה שתבדוק, הלכה וחזרה - וציינה שניתן לעשות זאת, בתוספת של 5 ש"ח. אמרתי תודה אבל לא תודה.

סוגיית מדיניות 2: 
השובר הגיע עם ציון בפירוש שמגיע לי מנה+שתייה. שתיינית זירו כבדה אני וחריג מאוד שאני סוטה מהכלל הזה. אבל ארוחת הבוקר עצמה מגיעה עם שתייה של אשכוליות /תפוזים. ביקשתי אם ניתן להמיר את השתיה בזירו כמובן והתשובה שקיבלתי הייתה "לא". בכלל?
בכלל.
רוב המקומות לא יתנגדו להמרה תמורת תוספת של 5 ש"ח בדרך כלל (למרות שביננו, כל בקבוק שתייה זכוכית עם תכולה מזערית של 330 שקל עולה להם הרבה פחות מזה), אבל פה קיבלתי מענה של "לא".
חבל.

חביתת החומוס הייתה טעימה מאוד לטעמי. שלא תטעו, אין שום קשר בין חביתה שעשויה מביצים לבין הדבר הזה, אבל אם תחשבו על פנקייק יותר "צמחי" זו בהחלט הכוונה. מה שכן, ברגע שהחביתה התקררה לחלוטיין - היא כבר לא הייתה כה טעימה. אז לאכול אותה חמה ולא להתעכב עימה.




סוגיית מדיניות 3: 
העניין הבא כבר בפירוש לא קשור לסניף עצמו אלא למי שכתב את התפריט. ציינתי את זה בפני שותפתי לארוחה (שאכלה פסטה טעימה ולא טבעונית), שהתפריט דל מאוד ועושה תדמית מאוד רעה לטבעונות באשר היא. ציינתי מראשי הבדוי 3 מנות לפחות שהיו יכולות להיות "אוכל אמיתי", לא תחליפי כמו חביתת חומוס (על אף ששוב, אני אהבתי אותה מאוד) - ועדין טבעוני לחלוטיין.



רוצים רעיונות?
לדוג', פלאפל, בגיוון כזה או אחר.
וגם פסטה ברוטב עגבניות הייתה ערבה לחיכי....:-)

במקום, קיבלנו תפריט חד-גווני כאמור, שמאוד מחזק את התדמית של הטבעוני לועס הדשא. אינני יודעת מי כתב את התפריט אבל אני מקבלת את התחושה שמדובר ב במי שאינו בכלל טבעוני ואינו אוכל טבעוני ולחילופין בטבעוני מזוכיסט. ועל כך נאמר - חבל.


לסיכום, המקום נחמד, השירות האישי מעולה. סוגיית המדיניות והגמישות של בעל המקום לוקה בחסר. האוכל היה טוב, אבל הייתי רוצה לראות גיוון חזק יותר. הייתי גם שמחה האמת אם היו מציעים אפשרות קינוחית כלשהי, להשלים את המעגל. בסך הכל אני ממליצה אבל אני יודעת שיותר מפה ושם זה לא יתאים לרוב האנשים. בסך הכל 7 מתוך 10.

יש עוד 2 מנות שאני אבדוק בהזדמנות והייתי שמחה לראות התפתחות של התפריט לעוד כמה מנות (כולל קינוח כאמור...).

3 תגובות:

  1. ניהניתי מעוד מהפוסט. בתור בן אדם מכור לבשר נראה לי ממש מוזר מהצד לאכול תחליפים מן הצומח. הלוואי והיה לי האומץ לוותר על בשר, אני כל כך אוהבת בע"ח. האמת היא שאף פעם לא ממש התלהבתי מקפה גרג והכל שם נראה לי די דל ולא מעניין. בכל אופן הפוסט ענייני, אמיתי ביותר ורואים שהדעה שלך כנה ואמיתית. ניהניתי נורא:)

    השבמחק
  2. ככה ה"חביתה" הוגשה? ללא תוספות מסביב? לא נראה כ"כ מפתה. בתור צמחונית שאוכלת הרבה בחוץ אני תמיד מוודאת שהמקום אליו אני מגיעה מציע מגוון מנות ולא מאלץ אותי להתמקד במבחר מצומצם.

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק

פרטים עלי

התמונה שלי
Israel
sometimes all a girl needs is a brand new pair of shoes.... 27 year old law student lives in Israel.

קוראים