יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

spotlight: יום העסקים הקטנים, זרקור על שני עסקים קטנים

לכבוד יום העסקים הקטנים, התבקשנו, בלוגרים כאחד, לקחת חלק בפעילות של לידרס.

לחלק מהעקרונות ולאידיאלים שלי כבר בוודאי נחשפתם, בטח ובטח מי שצופה בי ביוטיב. חלק מהעניין של לא לנסות בבעלי חיים, ולקנות רק מחברות מסויימות גורם לך לחשוב. לאט לאט רוב חברות האיפור נרכשות על ידי תאגידים, וחברות שונות, בעצם שייכות לאותם תאגידים וכולם נמצאים באותם קבוצת שליטה.
נכון, זו חשיבה חתרנית קצת ביחס למה שהתבקשתי לכתוב פה, אבל אני לא יכולה להתעלם מזה, ואני גם מבקשת מכם להקדיש דקה למחשבה.
לחלקכם זה בוודאי יותר קל לעיכול - כי אתם בעצמכם עצמאיים או עסקים קטנים. אתם כבר יודעים שהמצב בישראל של שליטה גדולה בידי מעטים - היא כבר חלק מהנוף הישראלי.

על עיקרון פראטו שמעתם?
עיקרון פראטו שאוב מתוך עולם הכלכלה, ובבסיסו עומד עיקרון של חלוקה של 80-20. לדוג'? 80 אחוז מהעושר בעולם נמצא בידי 20 אחוז מהאנשים בעולם. בדרך כלל, גם נהוג למצוא שהעיקרון הזה רלוונטי לשליטת תאגידים. אלא שבישראל - המצב כל כך קיצוני שזה כבר 90-10. ואם לא היה ברור - 90 אחוז מהשליטה מצוי בידי כ-10 אחוז מהמשק.

נכון שהקמפיין הזה שוגר על ידי תאגיד בעצמו, אבל כנראה שאפילו התאגיד מבין שאם לא נתמוך באנשים הרגילים, העצמאים, כולנו נפסיד. אפילו הם כבר הבינו.
ולכן, בתאריכים 2-3/1/13, נציין את יום העסקים הקטנים. איך? נקנה באותם ימים רק בעסקים הקטנים. בירקן השכונתי ולא בסופר, בבוטיק מקומי ולא ברשת בינלאומית. וכיוצא בזה.

אז אני הולכת לזרוק לכם קצת אור על שני עסקים קטנים פה. כדי שאם בכל זאת לא מצאתם עסק קטן לקנות בו - הנה המלצות.

אופנה: בוטיק ונילה סקי, שרית ברוטמן.
מדובר באחת הולוגריות הגדולות בישראל, שביחד עם חוש טעם וחוש עסקי מפולפל הקימה את בוטיק האופנה ונילה סקי. בזיכרון יעקב, במושבה פסטרולית ממש, בתוך ביתה, הקימה שרית את הבוטיק. היא נוסעת לאיטליה במיוחד כדי להביא את הבגדים שלה, שנבחרים אחד אחד.
נכון שבשלב זה עניין המידות טיפה בעייתי, ולא אשלה אתכם בקשר לכך. אבל מצב האקסוסוריז בהחלט מפצה על כך אם כבר הגעתם לשם. אם אתם בזיכרון יעקב, אתם מוכרחים להיכנס לבוטיק של שרית. כי מילא שהפריטים מדהימים ואיכותיים ברמות שאי אפשר לתאר (מבדיקה אישית), לא רק שהם ייחודים ואין באמת הרבה פריטים מכל דגם (אם בכלל יש יותר מאחד) - אלא שגם המחירים דווקא לא רעים בכלל.




מאפרת: שחר גפני.
אז על שחר בוודאי כבר שמעתן, בהקשר כזה או אחר של הבלוג או הערוץ שלי. ואני לא אשקר על הקשר ביננו. אבל להיכנס לפוסט המלצות - זה כבר בגלל העבודה הקשה שלה.
רוב הנשים בישראל בשלב כזה או אחר ישתמשו בשירותים של מאפר מקצועי. גם אם אנחנו לא סלביות, או דוגמניות צמרת, כשמגיע אירוע, רבות מאיתנו ינצלו את ההזדמנות כדי להרגיש כמו מלכות ליום אחד. אז דווקא בגלל זה חשוב ללכת על מישהי שיודעת את העבודה. מישהי שקשובה.
נכון שהאופציה ללכת על שירותי איפור של חנות איפור כזו או אחרת, קיימת תמיד, אבל כדי שתיקחו בחשבון את הנזק הכלכלי שעושים. עם ראש יצירתי, קשובה ללקוחות שלה, כישרון בלתי נדלה ומשיכה למה שחדשני- כמו שיטת האייר בראש, אתן פשוט לא יכולות לטעות.
http://gafnyshahar.wix.com/shahargafny
ליצירת קשר: gafnyshahar@gmail.com
נייד: 0546733758

בגדול, מדובר בדוג' טובה - נכון שחוסכים כמה שקלים פה ושם, אבל בפועל גורמים לתאגידים לצבור עוד כוח וממון ודווקא באזרח הקטן פוגעים. מה שבסוף מביא לפגיעה בכלכלה כולה, וגם לנו.

ובנימה זו: הנה הסרטון של היום, שהוא הפקה שעבדתי בה כסטייליסטית ביחד עם שחר.



ואם אתם בעצמכם עסק קטן - חשוב לדעת שביום זה אתם מוזמנים ליהנות מחבילת קידום לעסקים ואולי לזכות בפרס בשווי 30,000 שח. לפרטים נוספים היכנו לhttp://www.mako.co.il/special-small-business.



ואתם, מי העסק הקטן שקרוב לליבכם?

3 תגובות:

  1. העסקים שסקרת אהובים מאוד גם עליי.
    2 נשים מוכשרות מאוד!!!

    השבמחק
  2. אני בשוק שפספסתי את הפוסט עד עכשיו! תודה רבה!!! <3 <3 אני ממש ממש מעריכה את זה מירוש!!!!
    מבחינת המידות, הן ממידה 34-44 :)
    מקסימה אחת, נשיקות וסופ"ש מושלם!

    השבמחק
    תשובות
    1. עצם זה שאני מידה 46, ולא יכולה כנראה לקנות את רוב האופנה, זה לא מונע ממני להמליץ, ובתנאי שזה באמת מקרה מיוחד. :-)

      מחק

פרטים עלי

התמונה שלי
Israel
sometimes all a girl needs is a brand new pair of shoes.... 27 year old law student lives in Israel.

קוראים