יום שבת, 7 במאי 2016

The Met Gala 2016 - חלק ראשון

בשביל הרבה מאיתנו, אלו שנושמות אופנה, תרבות ובידור כדרך קבע, המונח הזה "המט גאלה" מסמל הזדמנות נוספות לדבר על אופנה, קצת אוונגרדית ושונה. שלא כמו האוסקר שמהווה ייצוג אלגנטי של שמלות ערב שנעשות על ידי מעצבים, או הטקס השנתי של MTV שמאפשר לצד הפאנקי והצעיר יותר לצאת אצל רוב הסלבים, המט גאלה במהותו נועד לייצג שילוב שבין תחפושת לאופנה. 

כשנשאלת השאלה - מהו למעשה אירוע המט גאלה, הרי שקל יותר להבין את זה כשמסתכלים על השם במלואו.
the Costume Institute Gala
כן. במהותו הוא מיועד לתחפושת. כל "צלחת" עולה בסביבות ה-30,000 דולר השנה, ובגלל התהילה המוחצת של האירוע וההזדמנות להציג אופנה, שלא לומר להוות תחרות שבין המעצבים - מי שמממן את ההגעה של הסלבים בפועל, זה בתי האופנה שעומדים מאחוריהם. וכן, יש גם אנשים שהם לא ביונסה וריאהנה שמגיעים לאירוע הזה. הם לא מקבלים מימון מבתי האופנה השונים. הרווחים אגב, נתרמים לאומניות בניו יורק.


אז אחרי שנה שעברה ושמלת הביג בירד של ריאהנה - מה הציעו לנו השנה? 

2016: Manus x Machina: Fashion In An Age Of Technology

Jenna lyons, Jennifer Konner and Lena Dunham in J.crew
תסריטאית, מעצבת הבית של ג'י קרו ולנה דנהם ("בנות") במראה בהתחלה גרם לי לחשוב על הבנות המדהימות של סוזן סרנדון. במראה שהוא בפירוש הכוונה למשהו אנדרוגני. אוהבת? כן. לאירוע הזה? קצת פחות. שלא לדבר על חוסר חיבור לנושא המוצע (ובעיני כשיש הזדמנות לשלב בין משהו שהוא אופנה לתחפושת - לא מפספסים אותה). 

Tyga In Balmain
אין לי ספק שמי שיוצא הכי פחות נשכר מכל אירועי האופנה הם בדרך כלל הגברים. (למרות שהבן של וויל סמית' שברח לי שמות בהחלט קורא תיגר על העניין הזה). טייגה (ראפר אמריקאי שאני מודה - אינני יודעת כמה נפוץ פה בארץ), זרק ג'קט כסוף מדליק, שמתחבר לאירוע, נותן לג'קט את המקום שלו עם הופעה משלימה בשחור ונעלים שנראות בהחלט מעניין. החיבור בין הכסוף והזהב בנעליים גם מהווה משהו מודרני בעיניים. הכסוף הזה נראה עתידני אבל לא כמו סרטי מד"ב משנת ה-60.... 
(עוד עניין שמסקרן אותי בעת בחינת התמונות הייתה השמלה הזו מאחור.... הייתי שמחה לאמץ אותה לארוני גם אם אין באופקי אירוע גאלה שכזה....)


Kate Husdon in Atelier Versace
קייט הדסון ששוב משכה תשומת לב מעניינת בעקבות הקריאה של אביה הביולוגי להפסיק להשתמש בשמה (ובכלל, מישהו בכלל חושב עליו כשחושבים עליה למרות השם משפחה הזהה), בהחלט קלעה לדעתי בשמלה הזו. מאוד חשופה, מאוד סקסית עם חלונות קטנטנים, אבל הרבה מהם. למרות שזה נראה קרעים קרעים, אין ספק שמלאכת מחשבת הושקעה בזה. טול, סטרפלס, מוסיפים ללוק של שמלת הערב, ולדעתי זו הייתה הצלחה. 




Lady Gaga in Atelier Versace
טוב, קצת פחות מוצלחת מהאחרים היא דווקא ליידי גאגה. שמעתי ביקורות על ההופעה שלה ואני חייבת להגיד - לגמרי גאגה. לגמרי משעמם. כן. וכשעל ליידי גאגא, באירוע תחפושות - המונח הוא "משעמם" אין ספק שהיא פספסה. נכון, יש את הביקורת הרגילה שהיא שכחה את המכנס בבית. אבל לאור השינוי והמהפיכה שליידי גאגא אימצה בשנתיים האחרונות קשה לי לראות אותה בגאגא הישנה מבלי להבין למה. הנעליים נראות גסות מדי, וזה נראה בעיני כמו משהו פאניקיסטי שנלבש בעידן הפאנק אי שם בשנות ה-80 וה-90 על ידי להקת רמונס להופעה. אין פה שום דבר. המחוך אומנם נראה מעניין, אבל הייתי מצוות אותו עם משהו הרבה יותר מעניין מגרביוני רשת זנותיים ומסלקת את הג'קט שמסתיר אותו. 
באסה גאגא. באסה.





Jaden Smith in louis vuitton and willow smith in chanel  and christian loboutin shoes
שני אלה זכו לשתי תמונות ממני. (בכל זאת, שניים בשניים, לא?) והאמת היא שפשוט חיפשתי תמונה שבה ג'יידן לא נראה כל כך המום. אחותו נראית בטוחה ומדהימה בכל תמונה ותמונה שראיתי, איפור העיניים שלה מרתק אותי, המכנסיים הגבוהות השחורות האלגנטיות לגמרי מנצחות ביחד עם הג'קט הזה שאני עדיין מנסה להבין את פשרו - גרמו לכך שלשם שינוי, היא גנבה לו את ההצגה. 
על החיבור של ג'יידן ללבוש אוונגרדי, שובר גבולות, ו"נשי" שקורא תיגר אנחנו כבר יודעים (נבחר להיות דוגמן לקו אופנה שמיועד לנשים בין השאר). ופה אנחנו רואים את המשיכה שלו ללוק הקצת אסייאתי. ביחד עם הטבעות שמקבלות מקום נכבד, אני חושבת שזה עבד לו. נכון, זה לא הג'יידן שאנחנו רגילים לראות, קצת יותר רגוע, אבל אולי זה בדיוק המקום להראות שהוא לא רק מנסה להתלבש כמו גרסה מודרנית וצעירה של גאגא אלא גם יודע טעם מהו. 
בשים לב לנעליים המדהימות של ווילו - שעד עכשיו אין לי מושג איך הולכים עליהן.


 Taylor hill in Topshop
המשעממת של האירוע באופן ברור וגלוי.  זו בפירוש מישהי שרוצה להיראות אלגנטית ומכובדת אבל ממש לא רוצה שמישהו ישים לב אליה. באמת תמוה איך זכתה לתמונה.
(ולמי שתוהה מי זו - דוגמנית בדגש על ויקטוריה סיקרט).


Sofia Sanches de Betak in Dolce & Gabanna
אין לי מושג אם אפשר להגיד שזה באמת ברוח נושא השנה. אבל זה מדהים בעיניי. כשדולצ'ה וגאבנה הוציאו את השמלות האלה לגמרי התחברתי אליהם בתור מוטיב אופנתי, ובואו נודה על האמת - אין הרבה הזדמנויות ללבוש כאלה. יש בהן משהו תחפושתי מובהק וביחד עם השיער והשרשרת נשאל אם זה הלך טיפה יותר מדי. בעוד שהשמלה הייתה עובדת לגמרי באירועים אחרים, הלוק הכולל יכול והיה מפספס קצת כיוון שבאמת נוטה לצד התחפושת. באירוע הזה - זה מדוייק וקולע. 
(יועצת ובמאית אופנה). 


Jennifer Hudson in H&m
ממש אין לי בעיה עם זה שזה פחות נושא הערב. וממש אין לי בעיה עם הנוצות, הסטרפלס השפיצי או הלבן. 
יש לי בעיה גדולה עם הצורה ואיך שזה יושב עליה, הבד שנראה זול ופחות משתף עולה עם גזרתה של ג'ניפר ובגדול - אם זה היה הבד הזה עד למטה נטול הנוצות זה היה נראה כמו כותנת לילה מקומטת. שלא לומר החיבור של הנוצות לשמלה - קטע החיבור הזה מזעזע בעיניי!



Sarah Jessica Parker in Monse
עוד אכזבה נרשמה מאייקון אופנה ידוע. אין לי מושג מה היא חשבה כשהיא יצאה מהבית, אבל כשההופעות היומיות שלה יותר מיוחדות ומעניינות מההופעה של המט גאלה - אז פישלת. לכי לשתות קפה בבית קפה או משהו. זה לא מתאים.:/ היה עדיף חצאית הטוטו שעדיין לא מאוסה עליי מהפתיח של הסדרה.

Nick Jonas in Topman
ההופעה האחרונה מוקדשת באהבה לחביב הרגע שלי וחברי למחלה. שנראה קלאסי ונהדר. אין פה משהו מיוחד. אבל יש לו גוף מדהים מתחת אז אני מוכנה לסלוח.



לסיום - 
בידקו את הכתבה הזו. תמונות אינסטגרם שונות מהשעות שלפני האירוע. סתם מגניב וכיף שכזה:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פרטים עלי

התמונה שלי
Israel
sometimes all a girl needs is a brand new pair of shoes.... 27 year old law student lives in Israel.

קוראים