יום ראשון, 14 ביולי 2013

גם עשרת אלפים צעדים מתחילים ב... צעד אחד

לא חשבתי שאני אוכל להגיד על הגלקסי שהוא משיב לי חלק מהזהות שלי אחרי שאיבדתי את עצמי עם הפיברומיאלגיה. עידכון לאלו שלא יודעים: לפני כשנה אובחנתי מסובלת מפיברומיאלגיה ותשישות כרונית, כאשר אני כנראה סובלת מזה בפועל כבר שנתיים. אחד הסממנים הבולטים היו שהפסקתי להתאמן. אני, שמאז גיל 15 פחות או יותר, מתאמנת באופן קבוע, במגוון שונה של פעיליות, לא התאמנתי בפועל כבר שנתיים, כאשר לפני כחצי שנה התחלתי שוב לנסות ללכת ולאמץ לעצמי רוטינת אימון קבועה כלשהי.
אין מה לעשות, כשזה מגיע לפיברו', כן, לספורט *מתון* כלשהו יש השפעה חיובית. ולו רק בגלל שהנטייה של פיברואים רבים היא להתנוון. לא מחלה מנוונת ביסודה, אבל כן בפועל כאשר חווים את התסמינים שלה.

אז כמו שאפשר לקרוא בפוסט הראשון שלי בנושא, עם כניסתו של הגלקסי 4 לחיי, נוספה גם אפשרות מעקב אחרי כמות הצעדים שלי. משהו שכבר היה מוכר לי משום שבמסגרת 12 שנה של ספורט, גם התנסתי בעניין ספירת הצעדים. עם פדומטר מהדור המאוד ישן, כמובן.

-> תמונה מחודש מאי - ההתחלות תמיד קשות. 

אז בשלב הראשוני צריך רק לעקוב אחרי הצעדים, ומשום שאני רציתי רק לראות את מצבי, זה מה שעשיתי. רוב האנשים באמת לא עוברים את ה-3,000 צעדים. אורחות החיים המודרניים מנוונים את כולנו ולא רק את הסובלים מפיברומיאלגיה. אז בשלב הראשוני אנחנו חווים בעיקר שוק. זהו? אני הולך "רק" אלפיים צעדים? אז כן. אם בהתחלה אנחנו קוראים ומגלים ש-10,000 צעדים הם ערובה כלשהי לחיים בריאים ופעילים - אצל הרבה מאיתנו התגובה תהיה "זהו" "רק" עשר אלף צעדים? קטן עליי.
אז זהו. שלא.

על הצבת יעדים: היתרון של ספירת צעדים ברורה, היא פשוט בודקת כמה אנחנו פעילים לאורך היום. יכול להיות שתגלו שאתם דווקא פעילים. אם אתם עושים 6,000 צעדים אז מצבכם לא רע בכלל. אני החלטתי בתור יעד ראשוני להגיע למינימום יומי של 5,000, ואחת לחודש להעלות בעוד 500 צעדים עד שאגיע לממוצע יומי של 7,000 (בהסתכלות שבועית),  עם מינימום יומי של 5,0000 צעדים כל יום וכן להגיע ל,9,000 צעדים יומיים כשלוש פעמים בשבוע.

צעדים במקום ספורט: אם אתם הולכים באופן קבוע מספר פעמים בשבוע, יכול להיות שתחשבו שזה מספיק ולא צריך יותר. האמת יכולה קצת לצרוב, כיוון שהליכת צעדים של שעה אולי תגיע ללא יותר מ-5,000 צעדים. ואם שאר היום שלכם אתם בטטה, אז עדיין ברור שאתם במצב הרבה יותר מרוב האנשים, אבל עדיין לא פעילים בכמות שאמורה להפעיל את הגוף לירידה במשקל. אין ספק שמי שלא מתאמן לאורך היום אבל עדיין עושה 10 אלף צעדים במצטבר, במצב הרבה יותר טוב מכם.
לצעדים במקום ספורט יש יתרון כי הוא בוחן את כל היום. ביום שעשיתן שופינג פראי או סידורים כל היום, תגלו שאפשר להגיע ל,8 אלף צעדים וביחד עם עוד צעידה קלה ליד הים - אתם לגמרי במקום הנכון.
יכול להיות שיותר נוח לכם לעשות, כמוני, מספר צעידות קטנות ביום. זו אגב, השיטה שאני ממליצה לחולות הפיברו לנקוט. כמה פעמים ביום, שמפעילים את הגוף ומונעים מכם להתנוון. גם הרבה יותר קל לעשות 3-4 צעידות של 500 צעדים מאשר צעידה אחת של 2,000 צעדים. במיוחד אם לא זזתן הרבה זמן. הנזק שיכול להיגרם לחולות הפיברו', מהליכה של אלפיים צעדים במכה היא גבוהה, שלא לדבר על המפלה הרגשית.
זה גם אומר שכשאתן בחוץ, הולכות לרופא, יש לכן יתרון של לנקוט בגישה של "קצת יותר". בואו נלך מסביב, בואו נלך למכולת ברגל. פתאום את מגלה שאם את מצליחה לעמוד בפיתוי של קניות, אפשר לעשות צעדים גם בקניון ממוזג. ותתפלאו, כן. זה משפיע.

-> חודש יוני
מתחילים לראות שינוי: ביום שני שעבר, התגלגלתי לי ממבחן על הבוקר אחרי שינה קצרה של 7 שעות (ולא 12 כמו שלעיתים קרובות אני נדרשת), שבראשון לציון, למלבישת החינה של אחי בקרית גת ומשם לאשקלון לסידורים על גבי סידורים לקראת החינה (בשבוע הבא). מבלי להתאמץ, מבלי להוסיף ומבלי גישת ה"עוד קצת", הגעתי ל-8,500 צעדים. משהו שמאז תחילת הפיברו' לא הייתי יכולה לעשות מבלי למצוא את עצמי ממוטטת כשבועיים של התאוששות אחרי זה.

->השבועיים האחרונים.
יתרונות הצעידה לאורך היום במקום במכה אחת: הפעלה של הגוף לאורך כל היום ולא רק במכה. אם כי, ברור שגם לצעידה אינטסיבית במכה יש יתרונות משלה, לרובנו אורח החיים הסטטי יכול להטיב מאוד עם תזוזה קצרה של הגוף פה ושם.

יתרונות ההליכה כספורט עיקרי:
  • שריפת קלוריות מסויימת. 
  • קלה. לא מצריכה הוצאה כלכלית מיוחדת או ציוד מיוחד. 
  • ניתן לעשות בכל שעה ובכל מקום, חופשות הקיץ אינן תירוץ!
  • ספירת הצעדים לא מחייבת אבל פתאום אתם מוצאים את עצמכם מאתגרים את עצמכם, כאילו שזה משחק להגיע לכמה שיותר.
  • תחושת סיפוק גם אם זזתם יותר לאט. 
  • לא מרגישים חובה לצאת להליכות מיוחדות. :-) עושים את זה כל הזמן. 
  • ניטור רמות הסוכר בדם - ראה למטה הרחבה בעניין לסוכרתיים. באופן כללי, רמות סוכר יחסית מאוזנות גם אומרות שלא נתקפים רעב פתאומי ונשארים יחסית מאוזנים מבחינת החשקים. תוסיפו לזה תזונה שמבוססת בעיקרה על עניין של ערכים גליקמיים ויש לכם בכלל דרך מעולה להישאר קצת יותר בשליטה על מה שאתם אוכלים. 
  • שינה טובה יותר. (כן!!!!). 
  • ספורט מביא לשיחרור אנדורפינים שזה משהו שיותר טוב מכל כדור למניעת דיכאון בשוק.  

על התאקלמות למצב חדש בחיי: "היפואים". 
כנראה שבגלל שהפעילות היא לאורך כל היום, האינוסלין שלי, הפלא ופלא - אפקטיבי יותר והתוצאה היא נפילות סוכר. :-P אז כמובן שזה לא דבר רע, אבל בהחלט מה שדורש התרגלות והתאמה מחדש של האכילה והמינונים..... 


למה לי s-health בגלקסי S4 ולא סתם אפליקציה אחרת שאפשר להוריד בחינם?
טוב, ראשית אני חייבת להגיד לכם שבהשוואה לאפליקציות אחרות שהתנסתי בהן במקביל למה שמגיע בגלקסי שלכם אוטומטית, אין ספק איפה נמצא היתרון. קודם כל הוא מודד הרבה יותר מדוייק, הוא לא מזייף למעלה, ולא כל תזוזה הוא סופר כצעד, אבל כל צעד הוא סופר כצעד. אפליקציות אחרות בדרך כלל מודדות רק לזמן מוגדר, ולא לאורך היום ברקע של הפלאפון. 
מעבר לזה, הוא מסתנכרן עם שאר רכיבי האפליקציה ואפילו אפשרות לאפליקציה נוספת, שמודדת את האימונים שלכם (ולא תספור לכם צעדים באימון, אלא תקפיא את הצעדים באופן אוטומטי ותתמקד באימון עצמו). 

-> עשרת אלפים צעדים

יום רביעי, 10 ביולי 2013

סקירה: Renew Formula - סדרת מוצרי הטיפוח "פוטו אייג'ינג" של חברת הולילנד.

שגרת טיפוח שלי היא משהו שאני לוקחת ברצינות. מאז שאני מתנסה במוצרים של חברות שונות ומביעה את דעתי עליהם, אני לוקחת את זה ברצינות עוד יותר גדולה. הסיבה היא פשוטה: אני רוצה לוודא שהביקורת שאני כותבת מבוססת על התרשמות מלאה ועמוקה.
יש לזה כמובן יתרון אישי – אני מקפידה על שגרת טיפוח, בוקר וערב ובעיקר – הסרת איפור בסוף היום. ועל איפור, כבר בטח הבנתן מזמן – אני מאוד אוהבת לא לוותר...;-)
כשהתחלתי לקרוא יותר ויותר רשמים וביקורות, ולדבר עם בלוגריות מבינות עניין, התחלתי להיחשף לחברות הקוסמטיקה שלא נמכרות בסופר פארם. ייתכן ואתן כבר מבינות מה ההבדל המרכזי בין חברות הסופר פארם לחברות הקוסמטיקה שנמכרות אצל קוסמטיקאיות... הרעיון הוא בעיקר החומרים הפעילים שמותר להם למכור על פי משרד הבריאות. ובתור מי שמעדיפה להוציא כמה שפחות כסף על הסיפור הזה – תמיד אמרתי לעצמי – שזה בטח שטויות. סתם גימיק למכור לנו. אבל... אז התחלתי להתנסות.
וגילתי בעצם שיש דברים בגוו. שהמוצרים האיכותיים האלה של הולינד לדוג', הם לא "סתם" ולא גימיק. הם באמת עושים עבודה שהיא קצת מעבר.

דבר החברה אודות הסדרה: 
"סדרה אנטי אייג'ינג המיועדת להאטת תהליך הזדקנות העור. תכשירי הסדרה יעילים במיוחד הודות לעובדה שהם מכילים ריכוז הפעיל של חומצה אלפא ליפואית, שהינו נוגד חמצון אוניברסלי. בשילוב עם ויטמנים חיונים המסייעים לפעילות הסדירה של תאי העור."



באריזה המשווקת קיבלתי 2 קרמים בצנצנת, וכן סבון מאזן עם משאבת לחיצה (תמיד טוב). בנוסף, כשדיברה איתי הנציגה של הולינד בטלפון כדי להתאים לי חבילה לעור שלי ולהעדפות שלי, עלה הנושא של קרם הגנה לפנים. אז היא הוסיפה לי "על הדרך" גם את קרם ההגנה לפנים שלהם.

Sunbrella To go
האמת שמזל שהקרם הגנה הזה הגיע כי מבחינתי זה איפשר לי להתנסות בכל מוצרי החברה כשלם ולא לדבר בגין החסרונות שבקרם היום אין SPF  משלו. אבל ההתנסות שלי כללה, את קרם היום וכן קרם הלילה, קרם ההגנה לפנים, הסבון המאזן ותוספת של קרם עיניים מחברה אחרת.
עד עכשיו התנסתי בשלושה מוצרים דומים – ואני חייבת להגיד שמבין שלושת המוצרים להגנה מפני השמש, המוצר של הולינד לוקח ובגדול. יש למוצר SPF של 36 – שזה לכל הדעות מכובד מאוד (ולא יספיק רק במקרה של טבילה בברכה ומים אולי וגם אז לא בהכרח), מיועד לכל סוגי העור. 50 מ"ל. עוד הערה לגבי המוצר – מצויין על גביו בפירוש שהוא מכיל הגנת UVA  וכן הגנת UVB. מהמעט שהתחלתי ללמוד בזמן האחרון, חשוב שמוצרי הגנה מהשמש יכילו את שניהם. (עדיין לא לגמרי בטוחה מדוע, אבל כבר הבנתי שצריך.... :-P)
מה שהכי אהבתי לגבי המוצר הוא העובדה שהוא נספג ממש יפה. אחת מהבעיות לגבי קרמי הגנה, שהם יוצרים תחושה מאוד כבדה על העור, בין אם בפנים ובין אם על גבי שאר חלקי הגוף. למוצר הזה אין את התחושה הזו, וגם העובדה שאין לו ריח קלאסי של קרם ההגנה מביאה אותי למסקנה שזה בהחלט מוצר שנכנס לשגרה הקבועה היומית שלי.
(כי כשאני הולכת לבריכה או מסתובבת בשמש, אני כבר מוכנה מנטלית כנראה לריח של קרם ההגנה הקלאסי והוא אפילו קוסם לי).

Blancing soap
הסבון מגיע באריזת משאבה ממש סימפטית. הוא מתכתי למגע, אבל משדר יוקרה. הוא לא ייבש יתר על המידה את העור לאחר שהשתמשתי בו (טרם המריחה של הקרם לחות). מאוד אהבתי את האריזה, שאיפשרה לי למעשה להבריג את המוצר ולהעביר במידת הרצון שלי כמות קטנה יותר לבקבוקן קטן יותר, לנסיעות לדוג'.  המוצר מקציף מעט, ולא הרבה, ובעיקר לקראת סוף פעולת הרחיצה. השאיר תחושה נקייה ורעננה (בדגש על רעננה).

Renew Formula Hydro Soft
קרם היום למעשה. נטול SPF  כאמור, ולכן אני ממליצה להוסיף תוספת של מקדם הגנה כלשהו. עם זאת, על האריזה כתוב שהוא מכלל מסנני קרינה UVA  ו-UVB להגנה מפני השמש. הוא נספג ממש נעים. לא נוזלי, לא נמרח, נספג בצורה "עמוקה" למגע. כלומר, בניגוד על קרמים אחרים שיצא לי להתנסות הוא יותר "סמיך" ואם טיפה בגודל זהה הייתה נספגת במוצר אחר על פני שטח עור גדול יותר, כאן היא נספגת על שטח קטן יותר, אבל זה בדיוק העניין – שהיא נספגת לחלוטיין. היא לא נשארת "עומדת" על העור, והתחושה האישית שלי היא שמדובר במשהו הרבה יותר אינטסיבי. העור שלי ממש שתה את הקרם.

Renew Formula Nurishing Cream
קרם הלילה. אחרי שהבנתי מה זה מה (כן, המלצה – למפגרים כמוני אם לא כתוב על זה "קרם יום/קרם לילה" יהיה לי קשה מאוד להבין...:-P) – פשוט הזכרתי לעצמי שקרם לילה במהותו אמור להיות "כבד" יותר. בדרך כלל שאני מנסה קרם חדש, אני מנסה את קרם הלילה בליווי קרם היום. ותמיד יש הבדל בסמיכות – כשקרם הלילה תמיד יותר "כבד". למעשה, בזמן הלילה, העור שלנו עובר כל מיני תהליכים והרעיון הוא שטוב להעניק לעור כל מיני חומרים מזינים ובונים כדי שהעור ישתקם בזמן הלילה.
גם פה, הקרם קצת יותר סמיך מקרם היום, אבל לא יתר על המידה. כלומר, הוא סמיך כמו שהייתי מצפה מקרם לילה, אבל לאור העובדה שקרם היום כנראה לא חסך בחומרים טובים, גם הוא סמיך  - באופן יחסי לקרמי יום.

האריזה:
תכל'ס, האריזה הייתה כיף בעיניים. הכל ארוז בצורה ממש יפה. האריזות של המוצרים עצמם, גם מושקעת מאוד,. אני מאוד אוהבת זכוכית חלבית ומעבר למברשות האיפור שלי, המוצר היחיד שיושב על השידה הקטנה שלי הוא קרם רגליים ומוצרי הטיפוח היומיים. אז תהרגו אותי. :-) אני אוהבת שהם נראים טוב. אני קיבלתי את האריזה שהכל בה, כחול טורקיזי משגע כזה. ושלא תטעו, אני שמה לב לדברים האלה. אני שמה לב לפרטים הקטנים שהכל אחיד וצבעוני.

הריח:
טוב, אם ראיתן/קראתן ביקורות שלי, אתן כבר יודעות, אני סופר סופר רגישה לריח והדבר הראשון שאני עושה כשאני פותחת כל מוצר חדש באשר הוא – הוא להריח אותו. (ובאותה נשימה אספר לכן שאני תמיד מסניפה כוס כשאני מוציאה אותה מהארון... ) אני לא יכולה לשקר, אני אוהבת את הריח, ואני עוד יותר אוהבת את העובדה שהמוצרים האלה נחתו אצלי ביד בדיוק בזמן לקיץ. הריח נורא קייצי, משהו אוקיינסי עם קצת מתיקות. והעובדה שכל האריזות לבנות עם נגיעות טוריקזיות כחולות, כנראה מתארות גם את הריח. לא ריח שימאס עלי באופן אישי גם לאחר שימוש של זמן מה, והאמת, הייתי אומרת שזה גם מסוג הריחות שיתקבלו על ידי כולם.

*ניתן להשיג אצל קוסמטיקאיות מורשות.
*גילוי נאות: הרשומה נערכה בשיתוף עם תפוז אנשים והולילנד קוסמטיקס.

יום שישי, 5 ביולי 2013

שבועות - באיחור של.... כמה שבועות...





לא בטוחה כמה רואים, אבל רציתי לספר לכם שיש לי מדריך מראה איפור בעריכה עם שיחזור של המראה הזה (צולם יומיים לאחר מכן, כך שאני לחלוטיין זוכרת במה השתמשתי). 
אחת מהסיבות שאני אוהבת את התמונות האלה, הוא הדרך שבה השמש נוגעת בצבע השיער שלי ומוציא ממנו גוון אדמוני משגע שכזה. 

בשבועות, כמה מפתיע, הלכתי על השמלה הלבנה הזו. שמלה שאני אוהבת כל כך, שכבר ראיתם אותה, כי יש לי אותה ב-4 דוג' שונות. פה התחרה כמעט קרושה והיא לחלוטיין מגניבה ומתאימה לכל ארוחה משפחתית. במיוחד כזו שמיועדת ליום ההולדת שלי. :-)





אני לובשת:
שמלה: asos \ צמידים: Top10 \ נעליים: רוני קנטור


פרטים עלי

התמונה שלי
Israel
sometimes all a girl needs is a brand new pair of shoes.... 27 year old law student lives in Israel.

קוראים